Қазақстан мен Орталық Азиядағы жүк әуе тасымалы

Аймақтың авиациялық логистика нарығына қысқаша шолу.

Қазақстан мен Орталық Азия аумағындағы жүк авиациясының саласы ресейлік әуек кеңістігін байлап өтетін транзиттік бағыттар және нарықты либералдандыру аясында түрақты әсу көрсетуде.

Қазақстанда ауелеу жүктері 2021 жылғы түсуп кеткеннен кейін жанағыруда: 2024 жылдың алғашқы жартысы 2023 жылдың сәйкес мерзімімен салыстырғанда 9%-ға өскенін көрсетті (жүктердің көлемі 12,4 мың тоннаға дейін жетті). Дегенмен, жүктің негізгі бөлігі жолаушы аңшалықтарының жүк бөліктерінде тасымалданады, бұл жүк экспедиторларының ауелік жолмен тауар жеткізу мүмкіндігін шектейді.

Жеке және мемлекеттік ойыншылар жүк тасымалдау туралы сұрыны кеңейтуде. Alpha Sky жаңа ауекомпаниясы Гонконгтан аптасына жүктерді жеткізу рейстерін стартеген. Карағандығың «Сарыарға» ауежайы жеке инвестицияларды тарту және ұшақ даму бағдарламасын тірек ете отырып, Altair Airlines жүк ауекомпаниясын іске қосуды ғойып отыр. Қазақстан үкіметі Алматы, Шымкент, Астана және Ақтөбе қалаларында төрт аймақтық хаб құруды жоспарлап отыр, осы аудандарға салынған инфрақұрылым елдің шығыс пен батыс арасындағы транзиттік торап ретіндегі рөлін күшейтуды мақсат етеді.

Өзбекстанда нарықтың либералдануы жеке компаниялардың өсуіне ықпал етті. My Freighter компаниясы Boeing 767-300BCF ұшақтарының паркін алтыға дейін кеңейтіп, ңыстар мен Еуропаға рейстерді стартты. Fly Khiva компаниясы да Еуропа нарығын игеруде. 2024 жылдың күзіде SpaceeBee Airlines жаңа жүк әуе компаниясының алғашқы рейстері орындалды.

Аталған аймақтық бастамалар Қазақстан мен Өзбекстанның 2025 жылға дейін глобальдық саныптық тыңырыларда жүк тасымалы бойынш.